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Auteur Sujet: SAIC propriétaire des actifs du "MG ROVER Group"  (Lu 158343 fois)

JSmgzR

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SAIC propriétaire des actifs du "MG ROVER Group"
« Réponse #45 le: 01 Mars 2008, 18:21:07 »

pourvu que si ROEWE coule il n'entraine pas  :mg: ou bien qu'au final TATA rachete dans l'avenir aussi  :mg:
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serpentin

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SAIC propriétaire des actifs du "MG ROVER Group"
« Réponse #46 le: 01 Mars 2008, 18:33:02 »

je pense que c'est fort probable vu les nombreux retards et les manques de qualité inévitables à prévoir ... cela vaut mieux d'ailleurs autant que ces belles marques soient réunis autour d'un projet qui tienne la route plutôt que par des bricoleurs chinois
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perkins

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SAIC propriétaire des actifs du "MG ROVER Group"
« Réponse #47 le: 01 Mars 2008, 22:01:29 »

je pense que c'est fort probable vu les nombreux retards et les manques de qualité inévitables à prévoir ... cela vaut mieux d'ailleurs autant que ces belles marques soient réunis autour d'un projet qui tienne la route plutôt que par des bricoleurs chinois
Après les manques de moyens investis en Europe par la NAC (les efforts ont été délibérément centrés sur la production en Chine), il semble que les choses soient ralenties à cause de la fusion SAIC/NAC : la SAIC est en train de tout remettre à plat sur le long terme. L'accord entre les chinois a été signé fin décembre 2007 mais ils leur faut plus de 100 jours pour se restructurer, cela nous conduit au mois d'avril, donc peut-être qu'en mai-juin (ou alors juillet-août mais alors pourquoi produire la MG TF ?)il y aurait une reprise importante d'activité à l'usine de Longbridge. Pour l'instant c'est le silence radio de la SAIC, il devrait normalement faciliter le plan de Nanjing qui était de produire l'ancienne MG TF (STADCO en a reçu la commande), ensuite ils parlaient d'une nouvelle MG 7 (différente de celle qui est produite en Chine) puis d'une MG 5 (vraisemblablement pour 2009), il y a également la petite voiture en préparation qui pourrait porter le badge AUSTIN (à moins qu'ils ne  préfèrent qu'elle porte le badge MG).
Le site de Longbridge, tel qu'il est actuellement loué par les chinois pour un bail de 33 ans,  peut largement produire plus de 100 000 unités/an. Pour l'Europe il semble donc que les nouveautés MG ou AUSTIN susceptibles d'être intéressantes seraient pour 2009 voire 2010. On verra ce que la SAIC dira officiellement et réalisera effectivement, mais le groupe chinois, qui est en pleine expansion devrait faire parler de lui.
Parallèlement le groupe TATA MOTORS, s'il acquiert effectivement la marque ROVER, paraît davantage capable de relancer la marque ROVER, étant donnés  les capitaux du groupe et les 3 usines anglaises qui vont être en sa possession, le Centre technique et de design, et tous les ingénieurs LAND ROVER et JAGUAR. Le groupe TATA est estimé à  plus de 22 milliards de dollars US. Comme je l'ai déjà dit, il y aurait d'abord une ROVER  préparée et dessinée  par les anglais, à partir de la plateforme de la nouvelle Indica V3, puis d'autres modèles plus ambitieux (2010-2012)...   





Suite à la signature du 27/12/2007, le groupe SAIC espère prendre pleinement possession de Nanjing Automobile en avril 2008 :
http://www.tradingmarkets.com/.site/...0News/1130178/

Citer
NANJING, Feb 25, 2008 (SinoCast China Transportation Watch via COMTEX) -- SAIUF | news | PowerRating | PR Charts -- Chinese automaker Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) expects to close the acquisition of its domestic peer Nanjing Automobile Corp. (NAC) in April 2008.

The company entered into an agreement with Yuejin Motor Group, parent company of NAC, to acquire the latter's core auto assets at the end of December 2007.
The targeted assets include both the 100 percent stake Yuejin Motor owned in NAC Nanjing MG.
The vehicle assets and major auto parts assets will become a part of SAIC Motor Corp. Ltd. (SHSE: 600104), a listed arm of SAIC, and other auto parts assets and service & trade assets will be under the aegis of Donghua Co., Ltd., a 75-25 auto parts joint venture between SAIC and Yuejin Motor.
In order to complete the assets transfer smoothly, Yuejin Motor also made a series of internal share transfers.
It took over a total of 83.147 percent stake in NAC from four of the latter's shareholders for CNY 5.7383 billion, making NAC its 100 percent-owned subsidiary.
The four NAC shareholders are Yuejin Motor (Group) Corp., China Huarong Asset Management Corp., Jiangsu Guoxin Investment Group Ltd. and Jiangsu Communications Holdings Co., Ltd.
In the meantime, it purchased a 67.78 percent stake in Nanjing MG from five of the latter's shareholders for CNY 2.7 billion, making Nanjing MG its fully-owned subsidiary.
The five Nanjing MG shareholders are Nanjing Jiangning Economic and Technological Development Corp., Nanjing Hi-tech Economic Development Corp., Nanjing Pukou State-owned Assets Investment and Management Co., Ltd., Jiangsu Guoxin Investment Group Ltd. and Jiangsu Communications Holdings Co., Ltd.
After the acquisition of the core auto assets of Yuejin Motor, SAIC will own not only Roewe but also MG, the two Chinese proprietary brands.
The two brands will share not only the same production line but also the same R&D platform, which will bring an inside resource reorganization in SAIC, pointed out industry experts.
SAIC launched its first self-branded car, Roewe 750, in the second half of 2006 and NAC rolled out MG7, a five-seat, four- door sedan, in March 2007.
NAC acquired the MG, a closed plant in Longbridge, England, and Powertrain, the engine unit of collapsed British automaker MG Rover, for approximately GBP 53 million in July 2005.
SAIC bought the Rover 75 and 25 sedan technology as well as K-series engines from MG Rover for about GBP 67 million in 2004.
Therefore, Roewe sedan, based on Rover 75 technology, had been seen as a rival to NAC's MG7 series sedan.
« Modifié: 02 Mars 2008, 14:04:15 par perkins »
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ao mahoru

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« Réponse #48 le: 01 Mars 2008, 22:22:23 »

Tu as marqué que les Chinois avait loué une partie du site de Longbrige, mais à qui ?
Connaissant un peu le lieu , les terrains au alentour de l'usine avait été vendu pour enrichir les 4 dirigeants. Mais avait-il gardé pocession de l'usine via une autre société ?
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« Réponse #49 le: 02 Mars 2008, 12:48:16 »

Tu as marqué que les Chinois avait loué une partie du site de Longbrige, mais à qui ?
Connaissant un peu le lieu , les terrains au alentour de l'usine avait été vendu pour enrichir les 4 dirigeants. Mais avait-il gardé pocession de l'usine via une autre société ?
En 2006 (22/02), St Modwen properties a signé avec Nanjing Automobile un bail de 33 ans, mais il y a une partie de l'usine qui a été restructurée, notamment "westworks" qui a été rasé pour devenir une zone dévolue aux commerces et bureaux (ils disent vouloir créer 10 000 emplois), ceci dit le site de l'usine reste considérable et offre un grand potentiel aux chinois.
Voir ici : http://www.stmodwen.co.uk/news_and_media/show_article/3400
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« Réponse #50 le: 05 Mars 2008, 17:46:41 »

Les plans de SAIC pour  MG et ses marques

Source :
At 9:41 on March 5, 2008 Source: Beijing Youth Daily comment
http://www.chinanews.com.cn/auto/cqd.../1182155.shtml


-modèles destinés à l'étranger avec la licence MG
-développement de la marque MG mais de façon limitée pour des modèles de sport : l'objectif est  de 30 000 unités vendues pour 2008 (tous modèles confondus).
-pour les  ROEWE, l'objectif est de 45 000 unités
-l'intégration de la NAC dote la SAIC de 6 plateformes
-de nouvelles motorisations sont en préparation
Citer
Gao Wei-min also revealed, including the new 1.3-1.6 L miniature motors, large 2.0-2.4 L4-cylinder engine ,3.0-3.6 LV6 engine, a total of nearly 10 of the engine aimed at the most advanced technology and trends, has been doing for five years after well prepared. "Put on the market will be the most advanced, and its advanced performance to maintain 10 to 15 years," he said, "At the same time, Rong-wei is the engine of the Grand Mercure engine." In the energy strategy, SAIC will be focused on fuel cells and hybrid, in addition, through its holding of Ssangyong Motor, SAIC received a diesel engine production and development capabilities, and further planning a diesel hybrid.
-une boîte de vitesse manuelle à 6 rapports est en préparation (prévue pour 2009 sur un modèle)
- Le développement des capacités en Corée du Sud   par la marque Ssangyong sur  le marché d'exportation en Chine, en soutien à la production par l'équipe sud-coréenne et de l'équipe de Shanghai pour compléter l'équipe européenne à qui sera confiée  la recherche et la dernière technologie. L'objectif de la  base de  Longbridge  va être programmé, SAIC  prévoit d'exporter vers l'Europe les modèles développés  par son Centre européen de Recherche

"Nous maintenons un très saine mère de poule âgée, après le lancement de nouveaux produits,elle peut  pondre le même jour, en 2010, on verra d'autres  nouveaux produits», a déclaré Weimin(SAIC) avec cette  analogie.

● ● actualité

Accord entre SAIC, Nanjing et Baosteel

SAIC Group, Baosteel Group, la société du groupe qui a lancé la semaine dernière dans les projets de coopération avec Nanjing, la réorganisation  des équipements de Nanjing Die Limited. Selon l'accord, après l'achèvement de la réorganisation, le rapport entre SAIC et Baosteel sera un début, créant  des coentreprises dans chacune des 35% de participation dans les sociétés du groupe  représentant 30 pour cent du capital.

 (Lettre Xiao Ji)
« Modifié: 05 Mars 2008, 17:59:23 par perkins »
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SAIC propriétaire des actifs du "MG ROVER Group"
« Réponse #51 le: 13 Mars 2008, 17:16:40 »

Le Ministre d'Etat anglais pour le commerce, Digby Jones, a remis à Londres une  distinction("the Chinese Inward Investor of the Year Award" ) au  président de SAIC MOTOR, Mr Dr Gao Weimin pour les investissements en cours qui concernent le Centre Technique de Leamington Spa et l'usine de  Longbridge. On ne connaît pas encore l'importance des sommes investies.
AROnline a obtenu la traduction anglaise d'une interview donnée à Beijing (Chine) qui concerne les plans de la SAIC : 

 
Citer
Dr. Gao: MG goes global.
CLIVE GOLDTHORP



Dr. Gao Weimin receiving the Chinese Inward Investor of the Year award from Lord Digby Jones at the KPMG China Business Awards 2008 Dinner in London last month.


AROnline has just obtained an English language translation of a recent and revealing interview given by Dr. Gao Weimin, the Manager of SAIC Motor Corporation Limited’s (SAIC Motor’s) Technical Centres (and Chairman of SAIC Motor UK Technical Centre Limited), to a reporter from the Beijing Youth Daily.


Dr. Gao, who had a six-year stint as Deputy Manager of Pan Asia Automotive Technical Center Limited (a 50-50 JV between GM and SAIC Motor) before starting his present job, now has responsibility for managing SAIC Motor’s four Technical Centres at Nanjing and Shanghai in China, Leamington Spa in England and Pyungtaek in South Korea in addition to overseeing the implementation of a three year Future Product Programme based on six platforms, ten different engines and three separate transmissions.


SAIC Motor’s original intention was to develop a total of five platforms, for the following models, by 2010:
- a B segment supermini,
- a C segment, Roewe 550-based, series,
- a D segment, Roewe 750 derivative series,
- an E segment large car series and
- an SUV series.



However, Dr. Gao stated that, since the acquisition of MG, a sixth platform had been added to the Future Product Programme: ‘The sixth platform is a sportscar platform. The Roewe brand had no space for a sportscar, so the sportscar platform will go to MG.’


Dr. Gao also revealed that a total of ten new engines are to be rolled out over a five year period and that these will include all new families of 1.3- and 1.6-litre four cylinder, 2-litre and 2.4-litre four cylinder and 3-litre and 3.6-litre V6 cylinder petrol engines. Dr. Gao added that SAIC Motor are working on alternative powertrains using CNG and hybrid systems and that the company also has access to a range of diesel engines by virtue of a controlling stake in South Korea’s SsangYong Motor Company.


SAIC Motor’s Technical Centres are also developing three new transmissions. Dr. Gao added that: ‘We’re designing gearboxes according to the size of the engines. We’re working on a six speed manual with a range from 200nm to 400nm. Automatic gearboxes are also being developed.’ The Beijing Youth Daily article claims that the range of engines and gearboxes are expected to be put into production by early next year.


Dr. Gao also told the Beijing Youth Daily’s interviewer about the future division of responsibility between SAIC Motor’s Technical Centres. The Technical Centre in Shanghai’s main focus will be on the development of the Roewe brand and the design of flagship models. However, following the integration of the Nanjing-based Technical Team, the Shanghai Technical Centre will also assume responsibility for the MG platforms. SsangYong’s Technical Centre will concentrate on designing cars to meet the specific needs of the South Korean market while the European Development Team, based at SAIC Motor UK Technical Centre Limited’s premises at Leamington Spa in England, will be working primarily on cutting-edge technologies and their initial application to SAIC Motor’s new products.


The Beijing Youth Daily’s reporter also discussed the ‘brand positioning struggle between the MG and the Roewe brands’ with Dr. Gao who indicated that NAC MG and SAIC Motor had completed a joint appraisal of the respective brands’ attributes and had now clearly mapped out their positioning. Dr. Gao specifically confirmed that MG will be a sports brand and that the MG range will be targeted at consumers who appreciate a sportscar.


Dr. Gao added that: ‘Introducing a brand that no one has any connection to would not be a great idea – to persuade people to buy a car from a new brand would need a lot of time and, more importantly, a lot of money. Now with MG, we can take that brand global. No matter whether the cars are made overseas, or merely sold overseas, we will sell them under the MG brand.’ He also confirmed that SAIC Motor UK Technical Centre Limited will be responsible for the design and development of all the MG models based on the six platforms mentioned above and intended for sale in Britain and Europe.


AROnline’s own, independent, research indicates that the Beijing Youth Daily’s article accurately represents SAIC Motor’s overall strategy for the MG brand. However, certain elements of the projected timetable might yet prove to be a tad optimistic because the specific details of the MG Brand Development Strategy and Future Product Programme have still to be finalised.
Interestingly, SAIC Motor UK Technical Centre Limited was awarded the Chinese Inward Investor of the Year Award at last month’s KPMG China Business Awards 2008 Dinner in London. Dr. Gao, the company’s Chairman, was presented with the award by Lord Digby Jones of Birmingham, Minister of State for Trade. (See photo above)
AROnline reckons that the award provides some tangible evidence of SAIC Motor’s commitment to Britain as a base for the European relaunch of MG and that Dr. Gao’s remarks suggest that a degree of cautious optimism about the future of the famous marque might be justified.


[Editor’s Note: AROnline wishes to thank Ash Sutcliffe of China Car Times for his translation of the original Beijing Youth Daily article]

On attend toujours des annonces officielles et des réalisations concrètes en Europe. L'un des rendez-vous importants sera le Salon Automobile de Beijing fin avril où la SAIC pourrait éventuellement donner des précisions sur le relancement de MG en Europe.
« Modifié: 13 Mars 2008, 20:09:17 par perkins »
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« Réponse #52 le: 13 Mars 2008, 19:41:34 »

Je me demande, en vue de tous ces retards, si l'Europe et les states sont les priorités du groupe. La chine est, pour le moment la meilleure croisssance pour Roewe et MG (chiffres à confirmer). Vivement le salon de Pekin pour en savoir plus (mystérieuses Roewe 350 & MG 5) pour reprendre le programme de Saic et Nac
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perkins

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« Réponse #53 le: 14 Mars 2008, 21:00:06 »

Je me demande, en vue de tous ces retards, si l'Europe et les states sont les priorités du groupe. La chine est, pour le moment la meilleure croisssance pour Roewe et MG (chiffres à confirmer). Vivement le salon de Pekin pour en savoir plus (mystérieuses Roewe 350 & MG 5) pour reprendre le programme de Saic et Nac

Selon certaines sources (= plusieurs  concessionnaires de Shanghai), les 2 versions de la 550 seront exposées au Salon automobile de Beijing en avril prochain.

Pour l'instant la version européenne (avec le badge MG) n'a toujours pas été dévoilée officiellement bien qu'un photoshop circule. Ils parlent d'une version européenne à presque 20 000 euros avec un moteur de 1.8T et les équipements au goût du jour : GPS et tout le reste (allumage des phares automatique, indicateur de pression des pneus etc..:

 

Citer
Domestic and European editions Rong-wei 550 arrives with Beijing Auto Show



http://www.hfcatv.com.cn/news/auto/2...1205283495.php



As China's largest automobile exhibition of the biennial Beijing Auto Show has always been the major vehicle for the exposure rate of the important "stage", and the vast number of car lovers spoilt for choice in the best time. Along with the adjacent exhibition, the major global car makers are actively preparing for, and recent concern about the very high Rong-wei A first-class car or appearance will be a strong lineup of Beijing, acceptance of carping from the world audience.

Shanghai automobile dealers from the sources said, in this Rong-wei Beijing Auto Show will be officially opened on 2 new Models - 550 Rong-Wei mysterious "veil." His last public appearance on the identity of the concept car W2 star of the Shanghai Auto Show, and this appeared Rong-wei 550 will be most likely to Europe and the domestic edition version of the two forms together appearance, and directly facing the audience at home and abroad and professional groups, to review the case at home and abroad to accept the momentum, or will hit China's automobile another new record.

According to reports, as early as November last year, the Guangzhou Auto Show, there are many foreign car dealers to Rong-wei expressed strong interest in the vehicle, have asked whether there were export models. And at the time, its brand Rong-Wei Rong-wei models only a 750, and is still in the initial stages of shaping brand, Rong-wei shall overseas listing of the delay. After more than a year to promote and market the brands tested, whether it is technical or financial, for SAIC to expand overseas automobile market has had sufficient strength. SAIC area, 550 Rong-Wei Rong-wei global R & D system is the latest product of a declaration of SAIC completely divorced from the "Rover era" has entered a new stage of development, regardless of the model or standard vehicle from the collision of science and technology content , are very suitable for a thorough change in China's automobile market in Europe's image.

According to reports, the show will be the appearance Rong-wei at 550 European version of nearly 20,000 euros will be allocated SCS intelligent active safety control system, in addition, the Global Positioning System GPS, a key engine of the smart start, Intelligent Dual-Bus System Manager, headlights with automatic control system features automatic cleaning, car tire pressure Intelligent Detection System (TPMS), Bluetooth hands-free phones also will appear. At present, 550 European version of the detailed configuration has been exposed, and the domestic version of the configuration is still in the secretive state, from Europe to speculate version of the configuration, with its top-class models will create a domestic equipment records, the more likely exploration B class, grabbed the joint venture brands Class B entry models of the market, is expected to price 1.8 T in 16 million.

With the arrival of Beijing Auto Show, the domestic version and the European version of the difference in the end there will be little, Chinese consumers can pre-empt the European feelings Rong-wei 550 users, such as the answers may be completely opened.
Source : Forum anglais mg rover.org
 http://www.hfcatv.com.cn/news/auto/2...1205283495.php
« Modifié: 14 Mars 2008, 21:30:21 par perkins »
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« Réponse #55 le: 04 Avril 2008, 18:46:04 »

La SAIC a fait savoir que les 100 jours prévus  pour l'intégration de Nanjing Automobile étaient passés, suite à la fusion des 2 groupes chinois...On attend la suite...

 
Citer
Nanjing's & SAIC 100 day integration complete
Source: finance.jrj.com.cn

Morning's at South cooperation progressed smoothly, the two companies assets and the brand's further integration. Yesterday, SAIC release information revealed that with the SAIC, Nanjing integrated action the end of 100 days, the two sides assets gradually clear the sequence of integration. Nanjing original independent MG brand name Jue, Nanjing Iveco, Fiat Nanjing Yuejin and commercial assets, such as cars and SAIC will be passenger cars, commercial vehicles division SAIC and Shanghai Volkswagen gradual convergence.

According to SAIC said Rong-wei and the future of Grand Mercure product planning, brand positioning, sharing resources, such as the collaboration platform has been initially established, SAIC company and MG cars in the Grand Mercure were considered, after careful analysis, MG brand will be positioned with high added value of the brand campaign, and Rong-wei will focus on a British-style brand in the premium sedan, the two sides appear on the road in the development of their respective characteristics. At the same time as the British MG-Rover blood products, and the MG name Rong-Wei Jue, parts and components, technology, resource sharing will achieve.

In addition, the concern of the Nanjing Fiat deal with the problem of corporate assets, is also proceeding smoothly and orderly, Nanjing Fiat FIAT brand on the one hand solve the overall process of the withdrawal of the aftermath of the many details to the original products halted the work plan On the other hand, Shanghai Volkswagen is expected to mature in Nanjing Fiat model operation, the relevant preparatory work is in full swing. In mid-January, the first batch of 54 of Nanjing Fiat employees, SAIC has been to training, in order to do a good job training the first time, the two sides have been conducted before the top 30 times carefully communication planning.

Key info has been bolded.
« Modifié: 04 Avril 2008, 18:47:31 par perkins »
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« Réponse #56 le: 27 Avril 2008, 10:47:32 »

Le point sur la situation actuelle car les choses semblent commencer à se décanter avec la SAIC, son vice président Chen Hong a déclaré au Financial Times que :
-la MG TF va d'abord être produite en Chine dès la fin avril (la semaine prochaine), la production au Royaume-Uni est prévue  3 mois plus tard
-la commercialisation de la MG TF  est prévue à la fin du mois d'août au Royaume-Uni, mais leur plan prévoie de vendre le roadster dans toute l'Europe
-les éléments de carosseries de la MG TF  seront produits en Chine
-l'exportation  de modèles ROEWE  depuis la Chine vers l'Europe est actuellement à l'étude

PS : selon d'autres sources (Birmingham Post), d'autres modèles que la MG TF sont planifiés, un modèle de gamme supérieur et un autre de gamme inférieur à la MG TF . Une annonce officielle à ce sujet serait imminente. 

Citer
SAIC plans UK comeback for MG TF roadster

By John Reed in Beijing

Published: April 21 2008 03:00 | Last updated: April 21 2008 03:00

Shanghai Automotive (SAIC), China's largest locally-owned carmaker, is to resume production of the iconic MG TF roadster at its UK plant in July, according to its president.

With plans to resume MG production at its plant in Longbridge, the carmaker is also to consider exporting its own-brand, Chinese-made Roewe cars to Europe, Chen Hong told the Financial Times on Sunday.

In the wake of Tata Motors' recent purchase of Jaguar and Land Rover, the TF's relaunch is being followed by the industry as a test case for an Asian manufacturer's skill in managing a well-known European premium car brand.

SAIC, which merged with its smaller regional rival Nanjing Automobile (NAC) last year, intends to resume production of the TF at the end of this month in China, three months before its planned production date in the UK.

"We will try to launch production at the end of July and bring the car to market at the end of August," Mr Chen said.

MG has 55 dealers in the UK, and also plans to sell its roadster in Europe.

NAC bought the MG brand and its production assets in 2005, and shipped most of the plant to Nanjing. SAIC acquired the rights for some of the carmaker's models, which it renamed Roewe.

SAIC, which has joint ventures with General Motors and Volkswagen - China's two largest foreign carmakers - wants to build up its own brand to cash in on China's booming car market. Mr Chen said a possible launch of export sales into eastern and western Europe was being considered.

In a country in which carmakers are establishing themselves and fighting foreign brands for market share, SAIC touts its British ties.

Its stand this week at the Auto China show in Beijing was adorned with images of Tower Bridge, William Shakespeare, a red telephone booth and a teapot with cup of tea.

The TF model has a large fan base in Europe and the US, but has been off the market for three years in an industry characterised by rapid product improvements. Mr Chen said its pricing would be "competitive".

SAIC delayed the TF relaunch because of the merger as well as concerns about ensuring its quality. "The manufacturing consistency is stable, and we're very comfortable with the quality," Mr Chen said.

Supplier company Stadco, which had been expected to provide body panels for the TF, withdrew from a supply deal. The brand will now source them from China, Mr Chen said.

www.ft.com/autos
« Modifié: 28 Avril 2008, 18:05:56 par perkins »
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« Réponse #57 le: 28 Avril 2008, 09:54:27 »

 :roll: Euuhh,il y a peut être quelqu'un qui va trouver ça con comme question,mais on m'a conseillé votre forum pour avoir des réponses:
les annonces qui m'intéressent (75 et ZT) sont plus qu'allèchantes mais j'ai quelques craintes;est ce qu'il est encore avantageux (mis à part à l'achat) d'acquérir une MG Rover?
Y a t il des difficultés à s'approvisionner en pièces,à trouver un réparateur compétent et surtout à quel prix?

Je peux vraiment pas me permettre de me tromper sur cet achat,aidez moi je vous en supplie.... :(
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Rover820i

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SAIC propriétaire des actifs du "MG ROVER Group"
« Réponse #58 le: 28 Avril 2008, 10:26:08 »

:roll: Euuhh,il y a peut être quelqu'un qui va trouver ça con comme question,mais on m'a conseillé votre forum pour avoir des réponses:
les annonces qui m'intéressent (75 et ZT) sont plus qu'allèchantes mais j'ai quelques craintes;est ce qu'il est encore avantageux (mis à part à l'achat) d'acquérir une MG Rover?
Y a t il des difficultés à s'approvisionner en pièces,à trouver un réparateur compétent et surtout à quel prix?

Je peux vraiment pas me permettre de me tromper sur cet achat,aidez moi je vous en supplie.... :(
Salut,

Ce n'est pas du tout le topic pour ça, et les questions que tu poses sont déjà abordées dans différents topics du forum, utilise la fonction recherche, merci ;)
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chamber

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SAIC propriétaire des actifs du "MG ROVER Group"
« Réponse #59 le: 28 Avril 2008, 11:55:36 »

Et bien si,je trouve que c'est vachement le sujet:les derniers posts traitent de l'avenir de MG Rover en 2008 et moi je te demande,comme j'ai pas tout bien suivi, si il est raisonnable d'acheter une MG Rover dans l'état actuel des choses.A quel prix a t on les pièces s'ily en a encore?Y a t il encore de la main d'oeuvre qualifié à prix raisonnable pour effectuer le travail?
Tiens,par rapport a AUDI ou Volkswagen,réputés plutôt chers,l'entretien d'une Rover?

Et si tu persistes à me dire que je ne suis pas au bon endroit,et comme tu es administrateur,redirige moi vers le bon topic,je t'en supplie.Je fais la fonction "recherche" et je n'ai rien trouvé qui répondait à ma question.

Merci infiniment
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